woensdag 10 september 2014

Bart wordt verkeersagent

Deze week is 'Bart wordt verkeersagent' verschenen.
Als Bart naar school fietst raakt hij vaak in een vervelende verkeerssituatie verzeild: stromen fietsende middelbare scholieren slaan zonder op of om te kijken af en als je in die niets ontziende colonne verzeild raakt, berg je dan maar.
Hoe ik aan het idee kom?
Ik maakte hetzelfde mee als Bart. Alleen Bart lost het veel stoerder op dan ik....
Hoe grappig is het dat net afgelopen week in het nieuws was dat kinderen na groep 8 de verkeersregels niet goed (kunnen) naleven...



'Bart wordt verkeersagent' is mijn tiende boek in vijf jaar. Een mooie mijlpaal, vind ik, die gevierd mag worden.


Als altijd zijn de prachtige illustraties verzorgd door Melanie Broekhoven.
De uitgeverij brengt de meeste kinderboeken tegelijk uit in september en van de overhandiging aan de auteurs wordt een feestje gemaakt met een lekkere high tea, waarbij we gezellig kunnen bijkletsen met onze redacteurs en met collega-auteurs.


'Bart wordt verkeersagent' is het actieboek voor de onderbouw van uitgeverij Den Hertog en kost tot en met 31 december maar 4,90. Daarna is de prijs 6,90.
Avi E4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten