woensdag 20 augustus 2014

Creatieve oplossing voor de schouw

Voor ik verder ga over de schouw eerst een grappig voorvalletje in verband met mijn e-reader (zie vorig blog).
Na een aantal e-books gelezen te hebben, was nu een 'echt' boek aan de beurt en ik wilde heerlijk in bed nog een poos lezen. Dus ik kruip lekker onder de dekens, doe het licht uit en sla mijn boek open... Ha, dat gaat dus niet! Was ik even snel aan de achtergrondverlichting gewend geraakt!

Nu dus de schouw.
Dat was een leeg, kaal, lelijk gat, wat al wel een eind opgeleukt werd door het aquarium, maar mooi dat was het zeker nog niet!



Ik had me voorgenomen in de zomervakantie de schouw aan te pakken. Iets met met plakplastic afgewerkte schotten zat in mijn hoofd en 'iets waar het aquarium op kan staan'. Lekker vaag, hè?
Min of meer toevallig stuitte ik op een Ikea-kastje dat vrijwel exact de hoogte en breedte van de schouw had. Er hoorden twee legplanken bij maar door het aquarium zou ik er maar een kwijt kunnen. Dus togen Mirjam en ik op een maandagochtend met de bus naar Ikea, waar we (natuurlijk) eerst ontbeten en vervolgens het kastje ophaalden.
Mijn handen kriebelden om het pakket in elkaar te zetten, maar dat moest nog even wachten, want Mirjam moest naar de oogarts om haar ogen te laten opmeten. Vier maanden hadden we op de afspraak moeten wachten en Mirjams bril was echt aan vervanging toe. Het bleek dat de sterkte niet veranderd was en dat het toch niet nodig was om te druppelen, daarom gingen we gelijk door naar de stad om een bril uit te zoeken. Het duurde even voor DE bril gevonden was, maar dat is logisch. Als je drie jaar lang dezelfde bril hebt gedragen, is het echt even wennen iets anders op je neusje te zien. Het zoeken werd beloond met een mooie bril, die heerlijk zit en nog goed betaalbaar was ook. (Trouwens het brillen passen was ook al een heel gezellig feestje :) )
Tegen etenstijd waren we thuis.
Daarna stortte ik me op het kastje. Hoe zou het staan? En zou ik het mooi kunnen oplossen met die snoeren achter het aquarium? Dat laatste was even een gepuzzel, ook al omdat het snoer van de stekkerdoos die erachter lag door een gat in de zijmuur van de schouw gaat en het betreffende snoer heel erg kort is. Ik besloot de achterwand er simpelweg los achter te zetten. Gaten erin zagen kan altijd nog... Onder de pootjes plakte ik krasbeschermers zodat het kastje makkelijk naar voren getrokken zou kunnen worden, wat vanwege het aquarium best wel eens nodig zal zijn. Om dezelfde reden rust het bovenblad wel in de pinnen, maar heb ik die niet vastgezet, zodat het blad er zo afgetild kan worden. Natuurlijk is het kastje hierdoor iets wiebelig evenals door het ontbreken van de achterplaat en het gebruik van slechts een plank, maar dat is in deze situatie geen probleem.
Kijk, dat is al een heel ander gezicht. Ik ben er blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten